Op maandag 4 september presenteerde Willem II de nieuwe spelersgroep en staf. Tijdens deze ‘Koningsdag’ voor sponsoren blikte voorzitter Berry van Gool vooruit op de zakelijke kant van de club, terwijl FOX Nieuws presentatrice Aletha Leidelmeijer het sportieve gedeelte op ludieke manier belichtte.

Berry van Gool toonde zich verheugd dat de club na het vertrek van DPD als rugsponsor twee nieuwe bedrijven heeft weten vast te leggen: CVB Ecologistics en Cleanprofs. De namen van deze bedrijven zullen afwisselend bij uit- en thuiswedstrijden op het tenue zichtbaar zijn. Hiermee komt de club tegemoet aan de supporterswens om de namen van de spelers op het shirt te behouden. Van de overige sponsoren zal circa 95% ook komend seizoen weer van de partij zijn.

Ook noemde Van Gool de doelstelling om uiteindelijk ‘de strijd in het rechterrijtje te winnen’. Hiervoor zullen diverse uitdagingen aangegaan moeten worden, waaronder verdere omzetgroei en het omgaan met de steeds hoger wordende transfersommen. ‘De megabedragen zoals die voor een speler als Neymar worden betaald, hebben ook gevolgen voor de overige transferbedragen’, aldus de voorzitter. Ook de facelift die het stadion momenteel doormaakt, is een gevolg van de nieuwe doelstelling.

Boerenbridge
Na een ongeduldige toeter vanuit de spelersbus, was het tijd voor het sportieve gedeelte. Een voor een kwamen de spelers en staf op het podium om kort iets te vertellen over hun ambities, verwachtingen en … kaartspelletjes zoals ‘boerenbridge’. Maar Aletha Leidelmeijer besteedde ook aandacht aan het serieuze gedeelte. Trainer Erwin van de Looi liet ondanks haar aandringen echter niets los over de sportieve doelstelling voor komend jaar: ‘De selectie is nu rond, we gaan het de komende weken zien’, antwoordde hij tactisch.

Door: Theo van Etten

Klik op de eerste foto om de serie in een slide-show te bekijken: