Veel klanten en relaties waren vrijdag aanwezig bij de heropening van Rings Goirle. Na een flinke verbouwing maakt nu ook Amerikaanse merk Cannondale deel uit van het assortiment. Met enorme verlichte blow-ups en een gigantisch Cannondale logo wordt het merk gepresenteerd. In de uitbouw, en andere delen van de winkel staat nu een flinke collectie ten toon gesteld.
Naast het feit dat Cannondale en Spesialized, dat ook nog gewoon verkrijgbaar is, concurrenten van elkaar zijn kunnen beide merken elkaar wel versterken. Niet dat eenmaal Cannondale rijders snel zullen switchen van merk, maar voor de gewone liefhebbers is de keuze wel reuze momenteel.
Onder het genot van een hapje en een drankje werd de opening door Leo Alkemade opgeluisterd met liedjes en wat grappen en grollen. Alkemade vroeg, toen hij Hans en Erwin op het podium vroeg, naar de reden van deze omschakeling. “Dat heeft te maken met de situatie in de wereld. Corona en de beschikbaarheid van fietsen en materialen heeft ons wel doen nadenken,” antwoordde Hans. “We kwamen toen heel snel tot de conclusie dat we er wel een merk bij wilden hebben. Zoeken naar een merk hoefden we eigenlijk niet, want Cannondale sprak ons aan. Het is al lang geleden, maar vroeger verkochten we ook al Cannondale.”
Nadat Eugene Fierkens, General Manager Europe van Sports Cycling Industries, zijn trots over de samenwerking had uitgesproken werd het officiële gedeelte op traditionele wijze afgesloten met een toost.